Tuesday, May 25, 2010

Saat Aku Diijabkabulkan...Saat Aku Bergelar Seorang Isteri....


Alhamdulillah...


setelah berkenalan hampir 10 bulan, aku n suami selamat diijabkabulkan pada 23 April 2010...jam 3ptg di rumah keluargaku di Kemaman Terengganu....


Pertemuan kami amat unik...tidak pernah terfikir difikiran pun...biarlah ia menjadi rahsia antara kami...hikhik...dr aku btol2 x suka pada pertemuan kli prtama...tp lain plak jdnya...terbalik la plak..betol la kata org...klu kita x suka, akan jadi suka plak...setelah melaluinya, aku faham segalanya...sblm ini juz bc kt novel....so, x percaya sgt la....dh kna kt diri sndiri, bru la tau...huhuhu

tambah lak aku ni jenis yg payah tol nk jtuh hati kt orang...tp klu dh jodoh kan....mudah betul hati aku menerima dia...(suamiku pada saat ini)...dan....aku x menafikan kesungguhan suamiku ketika itu...setelah kenal beberapa bulan jer, dia telah mengambil keputusan utk masuk meminang...dan aku sgt terkejut....how come...betol ker.....sgguh2 ke dia ni.....x knl betol2 pn lagi...macam mana klau perangai dia teruk....kt depan je tnjuk baik...macam mana....x knl famili dia pn lagi...betol ke dia ni....berani nyer.....HUH....macam2 la perkara yg bermain difikan aku ketika itu.....aku pn ada gak tny pndapat member2....smua ckp ada risiko.....aku pn terima dengan hati terbuka...mmg klu ikut logik akal, risiko tu mmg ada....aku mmg xleh nafikan.....so aku agak konfius pd ketika itu....Then.....hanya ada satu je jln pnyelesaian yg aku terpikir pd waktu tu.... DOA.... SOLAT ISTIKHARAH... MINTAK PETUNJUK...... kembalilah kepadaNya.....insyaAllah semuanya akan terjawab.....


DAN IANYA SUDAH TERJAWAB SEKARANG.....PERJALANAN KAMI KEARAH MEMBINA RUMAH ALLAH.....MENGIKUT SUNNAH RASULULLAH....berjalan lancar....

Dan Sekarang......

Kami tidak putus2 berdoa......

agar rumahtangga yang kmi bina ini akan kekal ke akhir hayat....

diberkati...

dilimpahi rahmat n Inayah.....

dimurahkan rezeki.....

dikurnia zuriat yang soleh n solehah.....

rumahtangga yang bahagia...

usia yang berkat....

doa yang mustajab....

hajat yang tertunai...

kesihatan yang berterusan..

dan kebahagiaan di dunia n diakhirat......


.....AMIN.....

2 comments:

  1. salam.

    wah...caya lah!! hehe~

    kalu dah jodoh camtu la kan. selama ni ko duk risau akhirnya doa ko terjawab juga, ia cuma masa sebenarnya, kita manusia je yang tak sabar untuk menantinya, hari bahagia itu akan pasti tiba..:)

    atleast ko nikah terus, elakkan dari maksiat, Allah SWT dah jaga abis dah ko, elakkan dari couple lama-lama, sayangnya Allah pada ko..huhu~

    pape pon suami ko nampak baik dan insya Allah korang akan kekal jika masing2 beriman kepada Allah SWT.

    tahniah nora, semoga kekal ke anak cucu...:)

    ReplyDelete
  2. Tahniah nora...Semoga ikatan yg dibina ini akn berkekalan hingga ke akhir hayat...Bersyukur kerana ko telah dipertemukan dgn lelaki yg baik..insyaALLAH ..amin..

    ReplyDelete